Gyakran Ismételt Kérdések
Bálnales
Mikor lesznek 2021-ben bálnales túrák?
A pontos dátumok és a jelentkezés rendszere a Bálnales 2021 menüpontunk alatt található.
Hogyan tudok a bálnalesre jelentkezni?
A "Bálnales 2020" oldalunkon található gombra kattintva. Az aktuális szezonban még elérhető időpontokat a foglalási felületünkön találod.
Melyik kikötőből indul a hajó?
Bálnalesre két fő kikötőből indulunk, ezek Genova és Imperia. Mindkettő Olaszországban, azon belül Liguria régióban található.
Milyen hosszú egy bálnales túra?
A bálnales túra Genovából kb 4-5 óra hosszú, Imperiából kb. 5-6 óra hosszú.
Van büfé vagy más étkezési lehetőség a hajón?
Mindkét hajón van egy kis bár, ahol lehet snacket és hideg ásványvizet, palackozott/dobozos üdítőket kapni néhány euróért. Mivel a túra elég hosszú, javasolni szoktuk, hogy készülj egy kis hideg élelemmel is (pl. szendvics, kis dobozban saláta, stb.) amelyet a hajón el tudsz fogyasztani.
Hogy jutok el Olaszországba? Az utazást is megszervezitek?
Az utazás minden esetben egyénileg történik. Az utazás szervezésben annyit tudunk segíteni, hogy ajánlunk Neked szállásokat, repülőjegy lehetőségeket, utazási tippeket, látnivalókat, stb. amelyekkel könnyebbé teheted az utazásod megszervezését. Ezekről bővebben a weboldal Bálnales 2020/Utazási tippek oldalunkon olvashatsz.
Lesz magyar nyelvű idegenvezetés a hajón?
Igen, lesz. A bálnales túra része egy magyar nyelvű, 30 perces előadás arról, hogy milyen állatokat van esélyünk látni, mit kell róluk dióhéjban tudni, stb., illetve egy 15 perces játék gyerekeknek, ajándékokkal. Erre az előadásra és a gyerekeknek szóló játékra a hajó indulását követő időszakban kerül sor, amikor még a nyílt víz felé hajózunk, és nincs semmi látnivaló.
Mitől függ, hogy elindul-e aznap a hajó? Mikor derül ki, ha elmarad a túra?
A hajó indulása mindig az aznapi tenger viszonyoktól, időjárási körülményektől, előrejelzéstől függ. A kint tartózkodás alatt fontos, hogy elérhető legyél (email, telefon, sms), hogy értesíteni tudjunk, ha a hajó, amire foglaltál, esetleg nem indul, és hogy mikor jöhetsz helyette.
A nyári hónapokban általában 2-3 napon belül van lehetőség felszállni egy másik hajóra, ha esetleg az első időpont lemondásra kerülne. Ezért javasoljuk, hogy a kint tartózkodásod időtartamát mindig úgy számold ki, hogy legyen benne legalább 3 lehetőség hajóra szállni, és az elsőre tervezd az utat. Így marad 2 tartalék időpontod, amiből rossz idő esetén is nagy valószínűséggel az egyik össze fog jönni.
Van garancia arra, hogy bálnát látunk?
Garancia a bálnákra sajnos nincs, nem rendelésre jönnek. Az izgalmak egy része tulajdonképpen ebből fakad, hiszen ők vannak otthon, a saját élőhelyükön, nekünk szó szerint "meg kell őket lesni", méghozzá úgy, hogy ne zavarjuk őket. Ebben profi segítséget kapunk a hajó kapitányától és a személyzetet alkotó tengerbiológus kutatóktól, akik azért vannak a hajón, hogy felkutassák nekünk a bálnákat.
A hajón a jegy ülőhelyre szól?
Nem, nincs helyfoglalási lehetőség, érkezési sorrendben lehet a helyeket elfoglalni.
Van valamilyen magyar nyelvű program a hajón?
Igen, van. Bővebben erről a "Lesz magyar nyelvű idegenvezetés" kérdés alatt olvashatsz.
Milyen felszereléssel érdemes készülni a túrára?
Az időjárási viszonyoknak megfelelő ruházat kell. Ha nem tükörsima tengerre hajózunk ki, jól jön egy esőkabát vagy széldzseki is.
Mekkora és milyen hajóval utazunk?
Mi a foglalás menete?
Jelentkezéseket kizárólag a weboldalon keresztül (Bálnales 2020 menüpontban található gombra kattintva) fogadunk el. Ha nem találsz gombot az oldalon, az azt jelenti, hogy jelenleg nincsenek meghirdetett időpontjaink.
Kicsúsztam a foglalási időszakból - van még helyetek?
Kérjük, hogy a foglalási időszakon túl elérhető, megmaradt helyekkel kapcsolatban érdeklődj közvetlenül nálunk, emailben a hello@enabalnakkalvagyok.hu címen.
Mennyibe kerül a túra?
Foglaló: 5000 Ft/felnőtt (14 év felett), 2500 Ft/gyerek (4 év felett). Foglalásodat ennek az összegnek az átutalásával véglegesítheted a kiszemelt időpontra.
Naptár 2021
Mi a naptár rendelés menete?
A kiválasztott naptárakra ezen az oldalon tudsz leadni megrendelést. A megrendelés elküldése után egy visszaigazoló emailt kapsz, benne a rendelés részleteivel és egy díjbekérővel. A díjbekérőn szereplő összeget 3 munkanapon belül kell átutalnod a számlánkra, hogy elkezdődhessen a gyártás. Amint készen van a termék, amit rendeltél, értesítünk, hogy úton van a csomagod. A kézbesítést futárszolgálattal végezzük (FoxPost). További információt a termékekről és a rendelés menetéről ezen az oldalon találsz.
Mikor kapom meg a rendelésem?
Átlagosan 7-10 munkanap alatt. Ez attól is függ, milyen gyorsan utalod át a naptárak és a szállítás díját, és milyen gyorsan készül el a nyomda a termékeddel. Mindenképpen értesítünk a rendelésed állapotáról. Arról is, ha elkészült, és arról is, amikor már úton van hozzád. A futárszolgálat az átvételtől számított 1-3 munkanapon belül kézbesíti a csomagodat.
Hogyan tudom átvenni a rendelésem?
A csomagokat a FoxPosttal szállítjuk. Lehetőséged van csomag automatába kérni a kézbesítést, de akár házhoz is. Ha házhoz kéred, ügyelj rá, hogy olyan címet adj meg, ahol napközben elérhető vagy, és pontos legyen az email címed és a telefonszámod, amit a rendeléskor megadtál.
Mennyibe kerül a kiszállítás?
A kiszállítás csomag automatába 700 Ft/csomag, házhoz szállítás esetén 1300 Ft/csomag.
Melyik futárszolgálat hozza a csomagomat?
A csomagokat a FoxPost futár szolgálatával juttatjuk el Neked.
Milyen fizetési módok közül lehet választani?
A naptárakat csak előre fizetéssel tudod megrendelni. Mivel nem ez a fő profilunk, nem tartunk raktárkészletet, és csak annyit rendelünk, amennyit biztosan ki is fizetnek.
Külföldi címre tudok rendelni?
Sajnos külföldre egyelőre nem tudsz rendelni, csak Magyarország területére szállítunk.
Meddig lehet megrendelést küldeni?
Naptárakra megrendelést 2020. november 30.-án éjfélig tudsz küldeni. Azt követően már csak januárban (amennyiben van rá igény).
Hogyan értesítenek a csomag érkezéséről?
Házhoz szállítás esetén:
Mi történik, ha nem tudom átvenni a csomagot?
Sikertelen kézbesítés esetén e-mail értesítést küld a FoxPost a kézbesítés eredménytelenségéről, majd a futár még egy alkalommal megkísérli a csomag kézbesítését. Amennyiben egyik alkalommal sem jár sikerrel, a küldemény visszakerül a Foxpost központi raktárába, majd hozzánk.