Gyakran Intézett Kérdések

Bálnales

Mikor lesznek 2021-ben bálnales túrák?


A pontos dátumok és a jelentkezés rendszere a Bálnales 2021 menüpontunk alatt található.




Hogyan tudok a bálnalesre jelentkezni?


A "Bálnales 2020" oldalunkon található gombra kattintva. Az aktuális szezonban még elérhető időpontokat a foglalási felületünkön találod.




Melyik kikötőből indul a hajó?


Bálnalesre két fő kikötőből indulunk, ezek Genova és Imperia. Mindkettő Olaszországban, azon belül Liguria régióban található.




Milyen hosszú egy bálnales túra?


A bálnales túra Genovából kb 4-5 óra hosszú, Imperiából kb. 5-6 óra hosszú.




Van büfé vagy más étkezési lehetőség a hajón?


Mindkét hajón van egy kis bár, ahol lehet snacket és hideg ásványvizet, palackozott/dobozos üdítőket kapni néhány euróért. Mivel a túra elég hosszú, javasolni szoktuk, hogy készülj egy kis hideg élelemmel is (pl. szendvics, kis dobozban saláta, stb.) amelyet a hajón el tudsz fogyasztani.




Hogy jutok el Olaszországba? Az utazást is megszervezitek?


Az utazás minden esetben egyénileg történik. Az utazás szervezésben annyit tudunk segíteni, hogy ajánlunk Neked szállásokat, repülőjegy lehetőségeket, utazási tippeket, látnivalókat, stb. amelyekkel könnyebbé teheted az utazásod megszervezését. Ezekről bővebben a weboldal Bálnales 2020/Utazási tippek oldalunkon olvashatsz. Dolgozunk azon, hogy együttműködést alakítsunk ki egy utazási irodával, és ezzel megoldottá váljon az utazás szervezés is. Amint ez létrejön, mindenképpen közzétesszük weboldalunkon és Facebook oldalunkon is a részleteket. Ha ez érdekel, kérjük, írj egy emailt a hello@enabalnakkalvagyok.hu címre, hogy biztosan értesíteni tudjunk.




Lesz magyar nyelvű idegenvezetés a hajón?


Igen, lesz. A bálnales túra része egy magyar nyelvű, 30 perces előadás arról, hogy milyen állatokat van esélyünk látni, mit kell róluk dióhéjban tudni, stb., illetve egy 15 perces játék gyerekeknek, ajándékokkal. Erre az előadásra és a gyerekeknek szóló játékra a hajó indulását követő időszakban kerül sor, amikor még a nyílt víz felé hajózunk, és nincs semmi látnivaló. Az "idegenvezetés" az út további részében is folytatódik, folyamatosan tájékoztatjuk a bálnales túra résztvevőit azzal kapcsolatban, hogy épp mi történik, mit láttunk, mi fog történni, stb.




Mitől függ, hogy elindul-e aznap a hajó? Mikor derül ki, ha elmarad a túra?


A hajó indulása mindig az aznapi tenger viszonyoktól, időjárási körülményektől, előrejelzéstől függ. A kint tartózkodás alatt fontos, hogy elérhető legyél (email, telefon, sms), hogy értesíteni tudjunk, ha a hajó, amire foglaltál, esetleg nem indul, és hogy mikor jöhetsz helyette. Ha egy hajó nem indul, azt egy nappal a tervezett túra előtt jelezzük, de leghamarabb akkor, amikor a hajót üzemeltető társaság (Golfo Paradiso snc) jelzi ezt nekünk.

A nyári hónapokban általában 2-3 napon belül van lehetőség felszállni egy másik hajóra, ha esetleg az első időpont lemondásra kerülne. Ezért javasoljuk, hogy a kint tartózkodásod időtartamát mindig úgy számold ki, hogy legyen benne legalább 3 lehetőség hajóra szállni, és az elsőre tervezd az utat. Így marad 2 tartalék időpontod, amiből rossz idő esetén is nagy valószínűséggel az egyik össze fog jönni.




Van garancia arra, hogy bálnát látunk?


Garancia a bálnákra sajnos nincs, nem rendelésre jönnek. Az izgalmak egy része tulajdonképpen ebből fakad, hiszen ők vannak otthon, a saját élőhelyükön, nekünk szó szerint "meg kell őket lesni", méghozzá úgy, hogy ne zavarjuk őket. Ebben profi segítséget kapunk a hajó kapitányától és a személyzetet alkotó tengerbiológus kutatóktól, akik azért vannak a hajón, hogy felkutassák nekünk a bálnákat. Bár a bálnákra nincs garancia, egy másik garanciát viszont nyújtunk. Ez arra vonatkozik, hogy ha semmilyen cetfélét (lásd a Cetek menüpont alatt) nem látunk, akkor a megváltott jegy további 1 évig érvényes egy újabb bálnalesre további fizetési kötelezettség nélkül.




A hajón a jegy ülőhelyre szól?


Nem, nincs helyfoglalási lehetőség, érkezési sorrendben lehet a helyeket elfoglalni. Tapasztalataink szerint azonban a hajókon az ülőhelyek bőségesek, nem kell teltházra számítani, és emiatt esetleg a beszállásnál tülekedni, vagy előbb érkezni. Bőven jut hely (és jó hely is!) mindenkinek, a konkrét bálnales alatt pedig a legtöbben úgyis inkább állnak, azt ritkán szokták ülve nézni. :)




Van valamilyen magyar nyelvű program a hajón?


Igen, van. Bővebben erről a "Lesz magyar nyelvű idegenvezetés" kérdés alatt olvashatsz.




Milyen felszereléssel érdemes készülni a túrára?


Az időjárási viszonyoknak megfelelő ruházat kell. Ha nem tükörsima tengerre hajózunk ki, jól jön egy esőkabát vagy széldzseki is. A hajó tetején lévő üléseken és a nem fedett részeken ülve általában nagyon erős a napsugárzás, így napvédelem mindenképp ajánlott. Aki délutáni hajóra száll, számítson rá, hogy estefelé, amikor visszafelé jön a hajó, már hűvösebb van. Az út hosszúsága miatt mindenképp jól jön némi étel és ital is. Fényképezőgép hasznos, de egy jó okostelefonnal is nagyon jó képeket lehet csinálni. Akinek van, hozhat távcsövet is, úgy még izgalmasabb a keresés. :)




Mekkora és milyen hajóval utazunk?


A hajókat olasz partnerünk, a Golfo Paradiso snc biztosítja. Mindegyik hajójuk ISM (International Safety Management Code) tanúsítvánnyal rendelkezik, amelyet a RINA (olasz tanúsító cég, további infó: rina.org) és az Olaszországi Parti Őrség ad ki, feljogosítva a társaságot arra, hogy 20 tengermérföldig (kb 40 km) eltávolodjon a parttól és bálnales túrákat szervezzen.




Mi a foglalás menete?


Jelentkezéseket kizárólag a weboldalon keresztül (Bálnales 2020 menüpontban található gombra kattintva) fogadunk el. Ha nem találsz gombot az oldalon, az azt jelenti, hogy jelenleg nincsenek meghirdetett időpontjaink. A gombra kattintva a foglalási rendszerünk felületére jutsz. A foglalási rendszerben kizárólag azok az időpontok szerepelnek, ahol még van szabad helyünk. Az oldalon található űrlap kitöltése és foglalásod elküldése után egy válasz emailt küldünk, amelyben visszaigazoljuk a foglalásod, és díjbekérőt mellékelünk a foglalóról (8 napos utalási határidővel). Foglalásod a díjbekérőn szereplő összeg számlánkra történő beérkezése után válik véglegessé, amiről a folyamat végén számlát is küldünk. FONTOS! Foglalásod csak a díjbekérőn szereplő dátumig tartjuk, és ha nem érkezik be a fizetési határidőig a foglaló összege, töröljük. A 2020-as nyári szezon árai az alábbiak szerint alakulnak: Felnőttek esetében (14 év felett) 5000 Ft, gyerekek esetében (4 év felett) 2500 Ft a foglaló, amellyel véglegesítheted a foglalásod a kiszemelt időpontra. A bálnales túra díjának hátralévő részét közvetlenül a hajó indulása előtt kell fizetned, a kikötőben. A hajójegy ára a 2020-as szezonban 45 euró/felnőtt, 25 euró/gyerek. 4 év alatti gyermek után sem foglalót, sem hajójegyet nem kell fizetned. Foglalásod véglegesítésével elfogadod az utazási feltételeinket, amelyet itt találsz.




Kicsúsztam a foglalási időszakból - van még helyetek?


Kérjük, hogy a foglalási időszakon túl elérhető, megmaradt helyekkel kapcsolatban érdeklődj közvetlenül nálunk, emailben a hello@enabalnakkalvagyok.hu címen.




Hol tudom megnézni az utazási feltételeket?


Itt: www.enabalnakkalvagyok.hu/utazasi-feltetelek




Mennyibe kerül a túra?


A 2020-as nyári szezon árai az alábbiak szerint alakulnak: A bálnales túra díja két részből tevődik össze: foglaló részből (ezt forintban, átutalással kell fizetni) és hajótúra díjból (ezt euróban, készpénzben kell fizetni).
Foglaló: 5000 Ft/felnőtt (14 év felett), 2500 Ft/gyerek (4 év felett). Foglalásodat ennek az összegnek az átutalásával véglegesítheted a kiszemelt időpontra. Hajótúra díj: 45 euró/felnőtt (14 év felett), 25 euró/gyerek (4 év felett). A bálnales túra díjának ezt a részét közvetlenül a hajó indulása előtt kell fizetned, a kikötőben. 4 év alatti gyermek után sem foglalót, sem hajótúra díjat nem kell fizetned.





Naptár 2021

Mi a naptár rendelés menete?


A kiválasztott naptárakra ezen az oldalon tudsz leadni megrendelést. A megrendelés elküldése után egy visszaigazoló emailt kapsz, benne a rendelés részleteivel és egy díjbekérővel. A díjbekérőn szereplő összeget 3 munkanapon belül kell átutalnod a számlánkra, hogy elkezdődhessen a gyártás. Amint készen van a termék, amit rendeltél, értesítünk, hogy úton van a csomagod. A kézbesítést futárszolgálattal végezzük (FoxPost). További információt a termékekről és a rendelés menetéről ezen az oldalon találsz.




Mikor kapom meg a rendelésem?


Átlagosan 7-10 munkanap alatt. Ez attól is függ, milyen gyorsan utalod át a naptárak és a szállítás díját, és milyen gyorsan készül el a nyomda a termékeddel. Mindenképpen értesítünk a rendelésed állapotáról. Arról is, ha elkészült, és arról is, amikor már úton van hozzád. A futárszolgálat az átvételtől számított 1-3 munkanapon belül kézbesíti a csomagodat.




Hogyan tudom átvenni a rendelésem?


A csomagokat a FoxPosttal szállítjuk. Lehetőséged van csomag automatába kérni a kézbesítést, de akár házhoz is. Ha házhoz kéred, ügyelj rá, hogy olyan címet adj meg, ahol napközben elérhető vagy, és pontos legyen az email címed és a telefonszámod, amit a rendeléskor megadtál.




Mennyibe kerül a kiszállítás?


A kiszállítás csomag automatába 700 Ft/csomag, házhoz szállítás esetén 1300 Ft/csomag.




Melyik futárszolgálat hozza a csomagomat?


A csomagokat a FoxPost futár szolgálatával juttatjuk el Neked.




Milyen fizetési módok közül lehet választani?


A naptárakat csak előre fizetéssel tudod megrendelni. Mivel nem ez a fő profilunk, nem tartunk raktárkészletet, és csak annyit rendelünk, amennyit biztosan ki is fizetnek.




Külföldi címre tudok rendelni?


Sajnos külföldre egyelőre nem tudsz rendelni, csak Magyarország területére szállítunk.




Meddig lehet megrendelést küldeni?


Naptárakra megrendelést 2020. november 30.-án éjfélig tudsz küldeni. Azt követően már csak januárban (amennyiben van rá igény).




Hogyan értesítenek a csomag érkezéséről?


Házhoz szállítás esetén: A kiszállítást megelőzően sms-ben és email-ben értesítést küld a FoxPost a futár érkezési időpontjáról. Az email-ben található webes elérési helyen módosítani lehet a kiszállítás napját és a kiszállítási címet is, amennyiben a FoxPost házhozszállító partnere által javasolt időpont nem megfelelő a címzett részére vagy más címen szeretné átvenni a csomagot. Csomagautomatába kézbesítés esetén: Ha a csomag megérkezett az átvételi csomagautomatába, SMS-ben értesíti a FoxPost a címzettet. Az üzenetben elküldött egyedi, csak általa ismert nyitókóddal nyithatja ki az automata megfelelő ajtaját. Az sms tartalmazza a pontos átvételi határidőt (nap, óra, perc), ameddig a csomag átvehető az automatából.




Mi történik, ha nem tudom átvenni a csomagot?


Sikertelen kézbesítés esetén e-mail értesítést küld a FoxPost a kézbesítés eredménytelenségéről, majd a futár még egy alkalommal megkísérli a csomag kézbesítését. Amennyiben egyik alkalommal sem jár sikerrel, a küldemény visszakerül a Foxpost központi raktárába, majd hozzánk.





Kérdéseid vannak?

© 2019-2021 Én a bálnákkal vagyok

Minden jog fenntartva.

  • White Facebook Icon
Iratkozz fel értesítőnkre!

Írj nekünk a hello@enabalnakkalvagyok.hu email címre,
2 munkanapon belül minden kérdésedre válaszolunk.

Ha ennél gyorsabb válaszokat szeretnél, írj nekünk üzenetet Facebook oldalunkon! :)

Olaszországi partnerünk a Golfo Paradiso

Én a bálnákkal vagyok - hello@enabalnakkalvagyok.hu - Budapest, Hungary